Publikacje

Poniżej prezentujemy listę ciekawych lektur, o specyfice naukowej lub popularno-naukowej, podejmującej problematykę negocjacji. 

Wydawnictwo Kluwers Polska udostępniło monografię wieloautorską poświęconą problematyce wspomagania negocjacji, zatytułowaną: "Negocjacje. Analiza i wspomaganie decyzji", pod redakcją naukową prof. Ewy Roszkowskiej i prof. Tomasza Wachowicza. Premiera publikacji zaplanowana została na dzień 22 marca br.

W publikacji przedstawiono zagadnienia analizy i wspomagania podejmowania decyzji negocjacyjnych. Autorzy zwracają uwagę, że do pomyślnego prowadzenia negocjacji nie wystarczą tylko tzw. umiejętności miękkie. Równie ważne, a w niektórych negocjacjach nawet ważniejsze, są twarde umiejętności negocjacyjne, obejmujące analizę problemu pod kątem jego ustrukturyzowania oraz wykorzystanie narzędzi wspomagania decyzji zaczerpniętych z teorii gier, metod wielokryterialnych, matematyki i logiki.

GDNJ - Competition, Transparency, Reciprocity...Czasopismo Group Decision and Negotiation (IF = 2,120) opublikowało artykuł naukowy autorstwa Gregory Kerstena, Tomasza Wachowicza i Margaret Kersten zatytułowany "Competition, Transparency, and Reciprocity: A Comparative Study of Auctions and Negotiations". Artykuł przedstawia wyniki badania ekpserymentalnego, w którym porównywano przebieg oraz wynik procesu kontraktowania realizowany za pomocą klasycznego mechanizmu aukcji wielokryterialnych, negocjacji wielokryterialnych oraz mechanizmu pośredniego - weryfikowalnych negocjacji wielokryterialnych, w którym wprowadzono mechanizm ujawniania oferty wygrywającej zapożyczony z klasycznego rozwiązania obecnego w aukcji dwustronnej. Całość eksperymentu przerpowadzono w warunkach elektronicznych z wykorzystaniem systemów wspomagania aukcji i negocjacji wielokryterialnych. Ciekawym wynikiej eksperymentu jest fakt, iż mechanizm weryfikowalnych negocjacji wielorkyterialnych - pomyślany jako pośredni między klasycznym schematem aukcji i negocjacji, wcale nie prowadzi do wyników pośrednich, tj. bardziej sprawiedliwych społecznie, zbliżając wyniki kupujących i sprzedających.

Pełny tekst artykułu znaleźć można w otwartym dostępie elektronicznym wydawnictwa Springer pod linkiem: http://link.springer.com/article/10.1007/s10726-016-9471-0